Jäsenyys

Jäsenyys JHL:ssä

Mitä useampi julkisella sektorilla ja hyvinvointipalveluja tuottavilla aloilla työskentelevä palkansaaja on JHL:n jäsen, sitä parempia työehtoja saamme sovittua.

JHL on vaihtoehto kapealle ammattikuntapohjaiselle edunvalvonnalle. Emme hoida vain yhden ammattikunnan, vaan melkeinpä kaikkien niiden henkilöiden asioita, jotka tuottavat julkisia ja yksityisiä hyvinvointipalveluja.

JHL ajaa jäsentensä asioita työelämässä. Kun liityt jäseneksi, saat

• liiton tuen työelämään liittyvissä asioissa
  • neuvontaa työsuhteeseen ja palkkaan liittyvissä asioissa
  • luottamusmiehen palvelut
  • JHL:n aluetoimistojen palvelut ja tuen
  • oikeus- ja lakimiespalvelut
  • työttömyysturvan
  • monipuolisen jäsenkoulutuksen
  • monia muita merkittäviä jäsenetuja

Lähes 220 000 suomalaista on valinnut JHL:n – liity sinäkin.

Pirkanmaan erityisalojen yhdistys JHL ry 820
Jäsenyydestä saat tietoja hallituksen jäseniltä:

Harri Rinkineva, Puheenjohtaja
puh. 02 9983 4718, harri.rinkineva[at]phrakl.fi

Marja Pehkonen,  virkistys- ja vapaa-ajantoiminnanvastaava
puh. 040 7468 140, m.rpehkonen@gmail.com

Minna Saikkonen, jäsenasiavastaava
Työpaikka: Varalan urheiluopisto
puh. 050 3522 131, minna_saikkonen2[at]hotmail.com

JHL:n jäseneksi!

Jos JHL:n jäsenyys kiinnostaa sinua ja haluat jutella edunvalvonnan ammattilaisen kanssa, niin ota yhteyttä työpaikkasi luottamusmieheen tai yhdistyksemme puheenjohtajaan.

Ota yhteyttä jäsenasiainhoitajaasi, se on sinun etusi ja velvollisuutesi jäsenenä:

• Jos vaihdat työpaikkaa (valtakirja palkanlaskijalle tai viitesiirrot jäsenmaksua varten, tarkista tilinauhastasi, että jäsenmaksu on peritty)
  • Jäädessäsi äitiys-, isyys-, tai vanhempainlomalle tai hoitovapaalle
  • Kun aloitat opiskelun tai jatkat opiskelua
  • Jos ansiosidonnainen päivärahasi loppuu ja siirryt KELA:n päivärahalle
  • Jäädessäsi sairaslomalle ja työnantajasi ei maksa enää palkkaa
  • Jäädessäsi eläkkeelle
  • Mennessäsi siviili-/asepalvelukseen
  • Jäädessäsi palkattomalle lomalle

Lisätietoja jäsenasioista ja JHL:stä saat oman yhdistyksesi aktiiveilta ja osoitteesta www.jhl.fi. Siellä voit myös kirjautua jäsenpalvelu Jäsenpalvelu 24h:on ja päivittää omat jäsentietosi ajan tasalle.

JHL:n jäsenmaksu

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL:n kokonaisjäsenmaksu on 1,00 % ansiotuloista ennen veroja. Liiton jäsenmaksuosuus on 0,70 % ja työttömyyskassan 0,30 %.

Jäsenmaksun voit maksaa joko valtuuttamalla työnantajasi perimään sen suoraan palkasta tai maksamalla sen itse.

Jäsenmaksulaskurilla voit laskea jäsenmaksusi suuruuden. Voit laskea jäsenmaksun myös kaavalla 1,00 x palkka/100.

Jäsenmaksun voi vähentää verotuksessa. JHL ilmoittaa automaattisesti verottajalle tiedot maksetusta jäsenmaksuista.

Työnantajaperintä
Perintäsopimuksella valtuutat työnantajasi perimään jäsenenmaksun suoraan palkastasi. Voit tilata esitäytetyn perintäsopimuksen. Jäsenpalvelu lähettää sinulle tiedoillasi täytetyn lomakkeen postissa. Toimita lomake allekirjoitettuna työnantajasi palkanlaskentaan.

Jäsenmaksun maksaminen itse
Voit maksaa jäsenmaksut suoraan Jäsenpalvelu 24h:ssa Nordean, Danske Bankin tai Osuuspankin verkkopankin kautta, tai vaihtoehtoisesti tilata jäsenpalvelusta viitesiirrot jäsenmaksun maksamista varten.

Jäsenmaksuvapautus

Olet oikeutettu jäsenmaksuvapautukseen, jos sinulla ei ole ansiotuloja ja olet:

• kuntoutusrahalla tai -tuella
  • perhevapaalla
  • palkattomalla sairauslomalla
  • työtön (työmarkkinatuki tai peruspäiväraha)
  • koulutustuella (Kela)
  • opiskelemassa
  • suorittamassa asevelvollisuutta

Ilmoita jäsenmaksuvapautuksesta Jäsenpalvelu 24h:ssa tai ota yhteys jäsenpalveluun. Merkitse ilmoitukseen maksuvapautuksen peruste ja vapautusaika.

Muistathan maksaa jäsenmaksun, jos sinulla on satunnaisia tai osa-aikatyöstä saatuja ansiotuloja.

Eläke
Ilmoita eläkkeelle jäämisestä liiton jäsenpalveluun (sähköinen lomake), sillä JHL ei saa tietoa mistään muualta. Kerro samalla haluatko säilyttää sekä liiton että työttömyyskassan jäsenyyden. Jos sinulle on myönnetty pysyvä täysimääräinen eläke, et voi enää hyödyntää työttömyyskassan palveluita. Tällöin suosittelemme eroamista työttömyyskassasta.
Eläkeläisjäsenen jäsenmaksu on 8 euroa täydeltä kalenterikuukaudelta; 96 euroa vuodessa. Jäsenmaksu maksetaan vuosittain jäsenpalvelun lähettämällä tilisiirrolla. Maksamalla eläkeläisen jäsenmaksun, säilytät kaikki voimassa olevat liiton jäsenedut.